Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Για την κλήση σε απολογία των συναδέλφων από την Εύβοια

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 63

21/06/2026 

Για τις ΝΕΕΣ κλήσΕΙΣ σε απολογία απεργών εκπαιδευτικών από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό της ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 

Ήρθε και η σειρά των εκπαιδευτικών της Εύβοιας να κληθούν σε απολογία για την απόφασή τους να εφαρμόσουν την απόφαση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού μας οργάνου, της ΑΔΕΔΥ, και να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. 

Την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 και ώρα 09:00π.μ. τέσσερις συνάδελφοί έχουν κληθεί να παρουσιαστούν στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία και να απολογηθούν επειδή άσκησαν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία. 

Έχουμε, πλέον, εμπεδώσει, πως το υπουργείο ενδιαφέρεται μόνο να περάσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του και για αυτό το λόγο αυτό που έχει σημασία είναι πόσο υπάκουος/η είναι ο/η εκπαιδευτικός! Πόσο έτοιμος/η είναι να εφαρμόσει ό,τι έρχεται «από πάνω», χωρίς αντιρρήσεις. 

Μια πολιτική που οδηγεί σε υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, κατηγοριοποίηση σχολείων, εμπορευματοποίηση της γνώσης και η οποία στήνεται με απόλυτη προχειρότητα δεν μπορεί να πείσει κανέναν και καμία κι έτσι χρειάζονται άλλες μέθοδοι. 

Η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας καταδικάζει:

  • την αντεργατική, αντιεκπαιδευτική πολιτική των πειθαρχικών διώξεων και τον επιδιωκόμενο εκφοβισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • την κυβερνητική και εκπαιδευτική πολιτική, που επιδιώκει την εμπορευματοποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων αγνοώντας συνειδητά τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και τις καταστροφικές συνέπειες των αποφάσεών της σε αυτή.
  • την εκπαιδευτική πολιτική, που υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση. Μια πολιτική που δεν μπορεί να πείσει κανέναν πια και επικεντρώνεται στις διώξεις ποινικοποιώντας τους αγώνες των εκπαιδευτικών. 

Απαιτούμε και διεκδικούμε την πλήρη απαλλαγή και δικαίωσή των συναδέλφων. Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου να τρομοκρατήσει τον κλάδο θα πέσει στο κενό. Ενωμένοι και συσπειρωμένοι θα τα καταφέρουμε! 

Η Γ΄ ΕΛΜΕ στηρίζει τους διωκόμενους συναδέλφους και αποφασίζει την κήρυξη στάσης εργασίας 08:30π.μ.-11:30π.μ. για τη διευκόλυνση συμμετοχής των μελών μας στη συγκέντρωση στη Λαμία. Η δικαίωση των εκπαιδευτικών της Εύβοιας, θα αποτελέσει δικαίωση όλων μας. Άλλωστε υπενθυμίζουμε οτι και στο σωματείο μας διώκονται πειθαρχικά για τον ίδιο λόγο 18 συνάδελφοι και συναδέλφισσες.

Νίκη στο αγώνα του κλάδου - Οι διώξεις δε θα περάσουν!

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Για τη μήνυση στην πρόεδρο του ΣΕΠΕ Αριστοτέλη

 Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 62

22/06/2026

 

Η συνδικαλιστική δράση και η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων δεν ποινικοποιούνται 

Η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας καταδικάζει τη μήνυση της πρώην αναπληρώτριας Διευθύντριας του 144ου Δ.Σ. Αθήνας, για συκοφαντική δυσφήμιση προς την πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης», Ντίνας Ρέππα. 

Η μήνυση αφορά την ομόφωνη καταγγελία που εξέδωσε το Δ.Σ. του Σωματείου (μετά από την καταγγελία των εκπαιδευτικών του 144ου Δ.Σ.) και αφορούσε στην παραβίαση της απόφασης της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για απεργία-αποχή στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, παραποιώντας το πρακτικό του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 27 Μαΐου 2026 εκδόθηκε και η απόφαση της διενεργηθείσας προανακριτικής έρευνας της υπηρεσίας, που δικαίωσε τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.

Είναι φανερό ότι η μήνυση κατά του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης» και της προέδρου του έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο μηνύσεων και διώξεων εκπαιδευτικών, γιατί υπερασπίστηκαν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών τους, καθώς και τα εργασιακά τους δικαιώματα και διεκδίκησαν καλύτερες συνθήκες εργασίας, προσλήψεις προσωπικού κλπ. Στόχος να επιβληθεί σιωπή νεκροταφείου πρώτα και κύρια μέσα στα σχολεία, στο εκπαιδευτικό κίνημα και στα συνδικάτα. Να σιωπούν απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και των στελεχών της ειδικά για το ζήτημα της αξιολόγησης, ώστε να υπηρετείται απρόσκοπτα η κυβερνητική πολιτική, να γίνονται αυθαιρεσίες στα σχολεία από τα στελέχη της διοίκησης και κανείς να μη μιλά, να μην καταγγέλλει, να μην αποκαλύπτει, από τον φόβο διώξεων.

Η μήνυση γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία σε όλη τη χώρα πολλαπλασιάζονται οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος αγωνιστών/τριών εργαζομένων, ανάμεσά τους και χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

 

Δεν θα επιτρέψουμε την απόπειρα εξόντωσης και φίμωσης των Σωματείων μας! Εκεί στοχεύει η Συνταγματική αναθεώρηση που σχεδιάζουν! Εκεί στοχεύει ο νόμος για το νέο Πειθαρχικό!

 

Σε συμπόρευση με τους γονείς, τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εργαζόμενους/ες, συνεχίζουμε και δυναμώνουμε τη δράση μας για την προάσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών, των εργασιακών δικαιωμάτων και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας.

 

 Τα Σωματεία δεν εκφοβίζονται, δεν εκβιάζονται!

 

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026

Για τις ειδικές συνεδριάσεις των Σ.Δ. για το πολλαπλό βιβλίο

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 60

17/06/2026

 

Για την υπουργική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να επιλεγούν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους τα σχολικά εγχειρίδια του 2027-2028 από το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο» 

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ, με υπουργική απόφαση, λίγες ημέρες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς καλεί τα σχολεία έως τις 29/6/2026, να επιλέξουν τα βιβλία για το σχολικό έτος 2027-2028. 

Με μια παιδαγωγικά αστήριχτη οδηγία, χωρίς ούτε ένα εκπαιδευτικό, επιστημονικό επιχείρημα υποστήριξης προς τα σχολεία, που πασχίζουν κυριολεκτικά να ολοκληρώσουν ομαλά μια από τις δυσκολότερες χρονιές των τελευταίων χρόνων, η Υπουργός Παιδείας προκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία. 

Με βάση την απόφαση, στο άρθρο 1, παρ. 1, καλούνται οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα στις αντίστοιχες τάξεις κατά το τρέχον σχολικό έτος (δηλαδή αυτοί/ές που δίδαξαν το 2025-26, ακόμα και αυτοί/ές που συνταξιοδοτούνται φέτος) να αποφασίσουν για τα βιβλία που θα διδάξουν άλλοι εκπαιδευτικοί δυο χρόνια μετά

Το Υπουργείο με την στάση του:

  • δείχνει την πλήρη απαξίωση για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών,
  • αποδεικνύει την προκλητική και συνειδητή αγνόηση της σχολικής πραγματικότητας, όταν οι εκπαιδευτικοί καλούνται, με διαδικασίες εξπρές, μέσα σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια και στο τέλος μιας εξαντλητικής σχολικής χρονιάς, που έχουν να διορθώσουν γραπτά, να παραδώσουν βαθμολογίες, να ολοκληρώσουν μια σειρά από γραφειοκρατικές, διοικητικές ευθύνες να λάβουν μια τόσο σοβαρή παιδαγωγική απόφαση, απαιτώντας να μελετήσουν τα πολλαπλά διδακτικά πακέτα βιβλίων και συνοδευτικού υλικού της κάθε ειδικότητας προκειμένου να προχωρήσουν σε κάποια επιλογή. 

Το πολλαπλό βιβλίο συνδέεται με την αυτονομία της σχολικής μονάδας, που σηματοδοτεί την διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ ανοίγει τον δρόμο για σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων με βιβλία που θα δώσουν πραγματική υπόσταση στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον ταξικό διαχωρισμό των μαθητών/τριών. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν ακολουθήθηκε καμία επιστημονική και παιδαγωγική δοκιμή των βιβλίων μέσα στην σχολική και διδακτική πραγματικότητα. 

Όλο αυτό το διάστημα εκδοτικοί οίκοι και φροντιστηριάρχες, διαγκωνίζονται για να καταλάβουν με τα προϊόντα τους, χώρο στα αναλυτικά προγράμματα, εξασφαλίζοντας έτσι πακτωλούς χρημάτων για το μέλλον. 

Καλούμε:

  • Τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολείων να μην συμπράξουν σε μια τέτοια αντιεπιστημονική κι αντιπαιδαγωγική και εξευτελιστική διαδικασία, να αποφασίσουν με πρακτικά στους συλλόγους διδασκόντων ότι αδυνατούν να κάνουν επιλογή βιβλίων σε τέτοια ασφυκτικά χρονικά πλαίσια και χωρίς ουσιαστική ενημέρωση και συζήτηση. Το ίδιο καλούμε και τους/τις διευθυντές/τριες. Σας αποστέλλουμε σχέδιο πρακτικού για τις συνεδριάσεις των συλλόγων.
  • Καλούμε ΟΛΜΕ, ΔΟΕ να πάρουν αντίστοιχη θέση, και με αποφάσεις τους να παρέμβουν άμεσα για την κινητοποίηση του κλάδου και την συνδικαλιστική στήριξη των συλλόγων. 
  • Τα συλλογικά όργανα των γονιών (Σύλλογοι, Ενώσεις, Ομοσπονδίες) να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και να συνταχτούν στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος. Αφορά τη μόρφωση των παιδιών τους και όλα αυτά οδηγούν στην πλήρη απαξίωση των μορφωτικών δικαιωμάτων.
  • Καλούμε εδώ και τώρα το ΥΠΑΙΘΑ να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και τα απαράδεκτα χρονοδιαγράμματα και να σταματήσει να απαξιώνει και να προκαλεί τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που στηρίζουμε τα σχολεία χωρίς καμία πραγματικά αρωγή. 

Απαιτούμε:

  • Σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει παιδιά και εκπαιδευτικούς, σχολείο της ολόπλευρης επιστημονικής γνώσης και της κριτικής σκέψης.
  • Ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων στην παραπάνω κατεύθυνση, καθώς και μείωση της ύλης.
  • Όχι στο νέο σχολείο-εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA. Όχι στο «εθνικό απολυτήριο» και το νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο.
  • Κατάργηση των νόμων 4692/20 ,  4823/21 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
-------------------------------------------------------------------------------------
 

σχέδιο πρακτικού για τις συνεδριάσεις των συλλόγων 

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 72907/ΓΔ4/4-6-2026 Υπουργική Απόφαση «Επιλογή Διδακτικών Βιβλίων - Διδακτικών Πακέτων από το Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) του άρθρου 84 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) για το Σχολικό Έτος 2027 – 2028» καλούμαστε ως σύλλογος διδασκόντων να λάβουμε απόφαση αναφορικά με τα διδακτικά βιβλία για το έτος 2027-2028 μέχρι την 29-6-2026, και ενώ η σχετική υπουργική απόφαση εξεδόθη στις 4-6-2026. 

Κατά συνέπεια, μέσα σε ελάχιστες εργάσιμες ημέρες και μάλιστα στο τέλος της σχολικής χρονιάς, καλούμαστε να επιλέξουμε τα βιβλία που θα διδάξουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι ενδεχομένως δεν είναι σήμερα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, σε μαθητές και μαθήτριες του σχολικού έτους 2027-2028 τους οποίους δεν γνωρίζουμε. Παράλληλα, καλούμαστε να μελετήσουμε δεκάδες σχολικά εγχειρίδια και το αντίστοιχο συμπληρωματικό ψηφιακό υλικό, γεγονός που είναι αντικειμενικά αδύνατο να πραγματοποιηθεί με επάρκεια μέσα στα προβλεπόμενα χρονικά περιθώρια και ενέχει σοβαρούς κινδύνους  να αποβεί επιζήμιο για την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Στο πλαίσιο αυτό, και χωρίς να αρνούμαστε τη συμμόρφωσή μας προς την υποχρέωση που θεσπίζεται με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, ο Σύλλογος Διδασκόντων δηλώνει ότι αδυνατεί να λάβει τεκμηριωμένη απόφαση για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα μέσα σε τόσο ασφυκτικά χρονικά περιθώρια. Ως εκ τούτου, προτείνει η διαδικασία να επανεξεταστεί με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, αφού προηγηθεί ουσιαστική ενημέρωση, μελέτη και συζήτηση σχετικά με το περιεχόμενο των νέων σχολικών εγχειριδίων.

 

 

 

 

Ο Διευθυντής

Η Διευθύντρια

 

 

 

 

 

…………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026

Για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/  

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 59

15/06/2026 

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ 

Ενάμιση χρόνο μετά τα τεράστια προβλήματα που αποδεδειγμένα δημιούργησε η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών στους δήμους με έως 100 σχολικές μονάδες, η κυβέρνηση επεκτείνει το μέτρο και στους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας. 

Η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, με τον νόμο 5056/2023, απέτυχε πλήρως. Αντί να βελτιώσει τη διαχείριση των σχολικών πόρων, οδήγησε σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, διαχειριστικά αδιέξοδα και οικονομική ασφυξία για τις σχολικές μονάδες. 

Ενάμιση χρόνο μετά την εφαρμογή του η πραγματικότητα είναι αποκαλυπτική:

  • Τα χρήματα που φτάνουν στα σχολεία μειώθηκαν δραματικά κατά 50%, σε ορισμένες περιπτώσεις και περισσότερο.
  • Τα υλικά για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων είναι λιγότερα από τα αναγκαία και συνήθως υποδεέστερης ποιότητας. Σε ορισμένους Δήμους έχουν πάει πίσω κρίσιμες εργασίες για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, όπως η πυρανίχνευση-πυρασφάλεια, η συντήρηση ανελκυστήρων κ.α.
  • Η γραφειοκρατία έχει εκτοξευθεί. Διευθυντές των σχολείων έχουν μετατραπεί σε λογιστές, δεινοπαθούν για να αγοράσουν στοιχειώδη πράγματα, όπως π.χ. ένα λουκέτο. Είναι σύνηθες το φαινόμενο η περιβόητη “παγία” που πρέπει να κατατίθεται στα σχολεία, τελικά να μένει στην τράπεζα. H υποχρέωση διενέργειας διαγωνισμών για την παραμικρή δαπάνη έχει αποδιοργανώσει πλήρως τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
  • Η αδιαφάνεια ενισχύεται. Πληθαίνουν οι ανησυχίες ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει στις δημοτικές αρχές να κατευθύνουν χρήματα που προορίζονται για τα σχολεία στην κάλυψη άλλων αναγκών των δήμων. Παράλληλα, η αδυναμία των Δήμων να διενεργήσουν τους αναγκαίους διαγωνισμούς μεγεθύνει και το φαινόμενο των απευθείας αναθέσεων, συχνά με αυξημένο οικονομικό κόστος.
Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών δεν είναι μια ουδέτερη διοικητική μεταρρύθμιση. Εντάσσεται στη σταθερή κυβερνητική επιλογή, εμπνευσμένη από το νεοφιλελεύθερο δόγμα, για όλο και λιγότερη κρατική χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου. 

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί η επικίνδυνη αυτή διάταξη και να δοθεί η δυνατότητα επανασύστασης των Σχολικών Επιτροπών σε όλους τους Δήμους.
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων και ουσιαστικές επισκευές των υπαρχόντων.
  • Σύγχρονο εξοπλισμό και εποπτικά μέσα σε όλα τα σχολεία.
  • Επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων με συμμετοχή και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία χωρίς χορηγούς και ιδιώτες.
  • Διαγραφή των χρεών των σχολείων σε παρόχους Ενέργειας, επικοινωνιών και ύδρευσης.
  • Δωρεάν τιμολόγια Ενέργειας και ύδρευσης για τις σχολικές μονάδες και απαλλαγή των σχολικών δαπανών από ΦΠΑ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων στους Δήμους.
  • Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος, επισκευή και συντήρηση των σχολείων όλων των σχολικών κτηρίων. Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Να δοθούν τα αποτελέσματα των πρωτοβάθμιων προσεισμικών ελέγχων σε όσους δήμους και σχολεία έχουν γίνει.