Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ
ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ – ΦΑΞ: 210 2012013
https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 18
18/02/2023
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή την απόφαση 2573/2021 του Συμβουλίου της Επικρατείας και το σχετικό ψήφισμα με ΑΠ 1809,16/03/2022 της ΟΛΜΕ
Στις 16/6/2020 ανακοινώθηκε το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Γενικών Λυκείων, από το οποίο αφαιρέθηκαν όλα τα μαθήματα επιλογής και, κατ’ επέκταση, όλα τα καλλιτεχνικά μαθήματα (Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο στην Γ’ Λυκείου, Καλλιτεχνική παιδεία στην Α’ Λυκείου), αλλά και τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών όπως η Κοινωνιολογία της Γ΄ Λυκείου, το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία», και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», χωρίς κάποια επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης.
Ήταν φανερό και από το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που ψηφίστηκε λίγες μέρες νωρίτερα (11/6/2020) ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οραματίζεται ένα σχολείο στεγνό, παρωχημένο, τεχνοκρατικό, εξετασιοκεντρικό, συντηρητικό. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ήρθε ως επισφράγισμα αυτών των – δεδηλωμένων - προθέσεων και εξοβέλισε από το σχολείο τις τέχνες, τις κοινωνικές επιστήμες, τα περιβαλλοντικά μαθήματα, τη δυνατότητα καλλιέργειας ιδιαίτερων ενδιαφερόντων και κλίσεων των έφηβων μαθητών/τριών.
Με τις αποφάσεις 2573/2021 και 1972/2022 του Συμβουλίου της Επικρατείας το ανώτατο δικαστήριο ακύρωσε τις αποφάσεις της υπουργού για τα ωρολόγια προγράμματα των τάξεων του Γενικού Λυκείου όσον αφορά στην κατάργηση των μαθημάτων Καλλιτεχνική Παιδεία την Α’ Λυκείου «Πολιτική Παιδεία» Α΄ Λυκείου και «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» Β´ Λυκείου.
Στις αποφάσεις του ΣτΕ δεν περιλαμβάνεται η Κοινωνιολογία και δεν περιλαμβάνονται τα υπόλοιπα μαθήματα επιλογής που καταργήθηκαν όπως η Διαχείριση Φυσικών Πόρων, η Ιστορία Τέχνης, το Γραμμικό και το Ελεύθερο Σχέδιο. Ειδικά για τα μαθήματα σχεδίου το Υπουργείο διατείνεται ότι έχουν καλυφθεί με την ενισχυτική διδασκαλία που γίνεται ανά ομάδες σχολείων εκτός σχολικού ωραρίου και η μέχρι σήμερα εφαρμογή τους δείχνει ότι δεν μπορούν να καλύψουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που προετοιμάζονται για την πανελλαδική εξέταση των μαθημάτων αυτών.
Διεκδικούμε την επαναφορά όλων των μαθημάτων που καταργήθηκαν, έχοντας ως στόχο ένα σχολείο που προάγει την γενική παιδεία και την ευρύτερη καλλιέργεια, που έχει δημιουργική σχέση με τη γνώση, που αποτελεί κοινωνικό χώρο ποικίλων αλληλεπιδράσεων και μαθητικής ζωής, ένα πολύμορφο και πλουραλιστικό σχολείο με ζώνες επιλογής, όπου τα παιδιά θα δοκιμάζουν και θα καλλιεργούν τα ενδιαφέροντά τους, ένα σχολείο που θα ενθαρρύνει την αυτοέκφραση και την εναλλακτική σκέψη, που θα μπορεί να συγκροτήσει την έννοια του συνειδητού πολίτη, ο οποίος έχει άποψη και κρίση και συμμετοχή στα κοινά.
