Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Για τους συλλόγους αποτίμησης

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

ΤΗΛ – ΦΑΞ: 210 2012013

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 105

09/06/2024

ΕΝΟΨΕΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Η Γ΄ ΕΛΜΕ παραμένει σταθερά και αταλάντευτα στον δρόμο του αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ενάντια στην κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών που επιχειρείται μέσω της εφαρμογής όλων των παραμέτρων που αφορούν στην λεγόμενη αξιολόγηση.

Σε λίγες μέρες, ολοκληρώνεται το σχολικό έτος σε Γυμνάσια και Λύκεια. Είναι γνωστό ότι σύμφωνα με τον Νόμο 4692/20 και την αντίστοιχη υπουργική εγκύκλιο, καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων, μέχρι τις 25 Ιουνίου, σε ειδικές συνεδριάσεις, προκειμένου να εγκρίνουν τις εκθέσεις αποτίμησης των σχεδίων δράσης που θα συνταχθούν και θα αναρτηθούν από τους συντονιστές των ομάδων, όπως επίσης και να καταθέσουν βαθμολογία για κάθε δράση. Ταυτόχρονα με τον Νόμο 4823/21, καλούνται οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι παιδαγωγικοί σύμβουλοι-μέντορες να συντάξουν ετήσιες εκθέσεις στις οποίες θα αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Οι εκθέσεις αυτές υποβάλλονται στον Διευθυντή/ντρια του σχολείου.

Η Γ΄ ΕΛΜΕ έδωσε και δίνει ένα δύσκολο αγώνα για τη μη εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων, υπερασπιζόμενη το δημόσιο σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό έχει προχωρήσει στην προκήρυξη απεργίας-αποχής, μέσω της έκδοσης δύο εξωδίκων, που αφορούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στους θεσμούς των μεντόρων/συντονιστών.

Επιπλέον, παραμένει σε ισχύ και η απεργία-αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση. Χαιρετίζουμε όλους τους/τις νεοδιόριστους/στες συναδέλφους/ισσες που αντιστάθηκαν στις απειλές και τους εκβιασμούς των αξιολογητών και της διοίκησης αλλά και όσους συνεχίζουν μέχρι σήμερα τον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Παραμένουμε αταλάντευτα στη θέση της άμεσης έκδοσης των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης που αφορούν όλους τους νεοδιόριστους συναδέλφους.

Δεκάδες συνάδελφοι έχουν υπογράψει τα κείμενα-δηλώσεις συμμετοχής στις παραπάνω απεργίες-αποχές. Τονίζουμε ότι οι συγκεκριμένες απεργίες είναι σε πλήρη ισχύ. Επίσης, όσοι συνάδελφοι δεν έχουν υπογράψει τα κείμενα-δηλώσεις έχουν και τώρα το δικαίωμα συμμετοχής. Τα κείμενα-δηλώσεις, υπογεγραμμένα ομαδικά, σε κάθε περίπτωση πρέπει να κατατεθούν στο πρωτόκολλο του σχολείου. Δεν υπογράφουμε τίποτε άλλο!

Για τις ειδικές συνεδριάσεις των Σ.Δ. για την αποτίμηση του σχολικού έργου, καλούμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία-αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα: 

  • Τους/τις συναδέλφους/ισσες διευθυντές/ντριες, πριν την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για τη λεγόμενη αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Επιπλέον, τους καλούμε να σεβαστούν και να μην πιέσουν τους/τις συναδέλφους/ισσες που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ. 
  • Τους/τις συναδέλφους/ισσες εκπαιδευτικούς-μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της ειδικής συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας, λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία. Το πρακτικό του συγκεκριμένου Συλλόγου δεν υπογράφεται από όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Εάν μετά τον σύλλογο δεν υπάρχει άλλο καθήκον οι συμμετέχοντες/ουσες στην απεργία-αποχή αποχωρούμε από το σχολείο κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων, διαφορετικά παραμένουμε στο σχολείο μας αλλά δεν συμμετέχουμε στη διαδικασία της συγκεκριμένης συνεδρίασης αποτίμησης των σχεδίων δράσης.

Αξίζει να σημειώσουμε την πλήρη απαξίωση της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων στην πράξη, αλλά και την υποκρισία του ΥΠΑΙΘΑ για ένα καλύτερο σχολείο τη στιγμή που τίποτα δεν άλλαξε τα τρία χρόνια εφαρμογής της. Επιβεβαιώνεται ότι ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης είναι η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τέλος, όσοι έχουν υπογράψει απεργία-αποχή από μέντορες/συντονιστές είναι αυτονόητο να μην παραδώσουν εκθέσεις για κάτι που δεν έκαναν.

Συνεχίζουμε τον αγώνα για ένα σχολείο δημοκρατικό για όλα τα παιδιά χωρίς όρους και προϋποθέσεις συσπειρωμένοι στο σωματείο μας. 

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ