Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

Αίτημα για συνάντηση με τη δημοτική Αρχή του Δήμου Γαλατσίου

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 141

22/09/2024

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα σχολεία βρίσκονται σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας λειτουργίας ακόμα και για τα στοιχειώδη ζητήματα καθημερινότητας. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμμένο στους Δήμους κάτω των 100 σχολικών μονάδων, όπου καταργήθηκαν με νόμο του 2023 οι σχολικές επιτροπές.

Η κατάσταση τη φετινή χρονιά είναι τραγική!

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της υποχρηματοδότησης του σχολείου, που ίσχυε και πριν την κατάργησή τους. Το γεγονός ότι δεν φρόντισαν όλο αυτό το διάστημα, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, να διαμορφώσουν ένα σαφές πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων δεν είναι αστοχία. Είναι επιλογή για να εξαναγκάσουν τα σχολεία να ξεκινήσουν να ψάχνουν χορηγούς και πόρους. Εντάσσεται στη γενικότερη κατεύθυνση εμπορευματοποίησης του σχολείου και λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αποτελεί πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης  η οποία με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών νόμων προωθούν ένα Σχολείο αυτόνομο, αποκεντρωμένο με διευθυντές-μάνατζερ, που θα έχουν οι ίδιοι την ευθύνη διαχείρισης της σχολικής μονάδας και μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων θα ψάχνουν να βρουν χορηγούς για να χρηματοδοτούν τα σχολεία, ενώ οι γονείς θα καλούνται να βάζουν κάθε χρόνο ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη όχι μόνο για τα έξοδα των παιδιών τους αλλά ακόμη και για τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης των σχολείων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Πιερρακάκης επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής των ν. 4692/20 και 4823/21 (Κεραμέως), μέσα από τους οποίους έχουν θεσμοθετήσει τη αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στα πλαίσια της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης υπάρχει και δείκτης που αξιολογεί την ικανότητα προσέλκυσης χορηγών.

Ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολείων, τα μαζικά λουκέτα σε τμήματα, η ελαστικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, η οικονομική αφαίμαξη των γονιών και η με πάση θυσία επιβολή της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της αξιολόγησης είναι κρίκοι στην ενιαία αλυσίδα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την μόρφωση των παιδιών ως κόστος, που ματώνει καθημερινά το λαό, για να υπηρετεί τα ματωμένα πλεονάσματα και τα κέρδη των λίγων.

Εδώ και τώρα απαιτούμε:

  • Σαφές πλαίσιο και διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα των σχολικών μονάδων.
  • Δραστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία χωρίς χορηγούς και ιδιώτες.
  • Όχι στην κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών.

Η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας ζητάει να συμμετέχει, διά των εκπροσώπων της, σε όποια επιτροπή του Δήμου Γαλατσίου έχει ως αντικείμενο κρίσιμα εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως κτηριακές υποδομές, χρηματοδότηση σχολικών μονάδων, συντήρηση, κλπ.

Επίσης, αιτούμαστε συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Γαλατσίου και τους αρμόδιους φορείς, που έχουν σχέση με τα σοβαρά κτιριακά και λειτουργικά προβλήματα των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας σας. Τονίζουμε ότι έχουν προηγηθεί ακόμα δύο αιτήματα με το ίδιο ζητούμενο (με αρ. πρωτ. 30/11-02-24 και 102/07-06-24) τα οποία έμειναν αναπάντητα.