Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ
ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ
https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 11
04/02/2025
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
Ο
γνωστός και μη εξαιρετέος Διευθυντής της ΠΔΕ Αττικής κ. Νικολόπουλος, όπου
μέχρι σήμερα πάσχιζε με διώξεις και απειλές να εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική
πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ, αναβαθμίστηκε στον καλύτερο πλασιέ του Υπουργείου
Παιδείας! Σκοπός του είναι να ξηλώσει ότι έχει σχέση με δημόσια και δωρεάν
εκπαίδευση και να εφαρμόσει ένα κατηγοριοποιημένο σχολείο με υπάκουους εκπαιδευτικούς
και παροχή των δεξιοτήτων που απαιτεί το κεφάλαιο.
Την
αρχή έκανε ο κ. Νικολόπουλος όταν περιόδευε στα σχολεία της Αττικής, αγκαλιά με
τον κ. Παπαδημητρίου, Πρόεδρο του Ωνασείου Ιδρύματος, με σκοπό την κατάργηση
συγκεκριμένων σχολικών μονάδων και την μετατροπή τους σε Ωνάσεια σχολεία, όπου
ο συγκεκριμένος χρηματοδότης θα επιλέγει πλέον τους/τις εκπαιδευτικούς,
τους/τις μαθητές/τριες, το περιεχόμενο της παρεχόμενης διδασκαλίας, το λοιπό
προσωπικό ακόμα και τους όρους εργασίας.
Όπως
αναφέρεται στη σύμβαση ΥΠΑΙΘΑ-Ωνασείου Ιδρύματος χαρακτηριστικά «Ρητά
συμφωνείται ότι οι όροι της παρούσας σύμβασης υπερισχύουν κάθε αντίθετης
διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου». Αυτά
προωθεί, όπου σταθεί και όπου βρεθεί, ο κ. Νικολόπουλος αγκαλιά με τους
επιχειρηματίες και τον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας. Ντροπή!!
Δυστυχώς,
υπάρχει και συνέχεια.
Την
Τρίτη 04/02/25, ο κ. Νικολόπουλος επισκέφτηκε σχολική μονάδα στο συγκρότημα της
Γκράβας, μαζί με τη σύμβουλο του κ. Πιερρακάκη, πολυμελές κλιμάκιο του ΟΟΣΑ (Οργανισμός
Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) και με παρουσία διερμηνέα,
ενημερώνοντας το σχολείο την τελευταία στιγμή για την επίσκεψη, όπως άλλωστε το
συνηθίζει, στα πλαίσια του σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘΑ, όπου σε συνεννόηση με τον συγκεκριμένο
οργανισμό, θα δημιουργηθεί για την Ελληνική εκπαίδευση ένας οδικός χάρτης για
τις αλλαγές που θα υιοθετηθούν από το προσεχές σχολικό έτος.
Οι
όποιες αλλαγές, κατά δήλωση του ΥΠΑΙΘΑ, θα έχουν ως βάση τα αποτελέσματα για
τις επιδόσεις των μαθητών/τριών που συμμετείχαν στις εξετάσεις της PISA το
2022. Το παραπάνω κλιμάκιο ανέφερε οτι «οι συστάσεις του ΟΟΣΑ είναι ότι τα ίδια
τα σχολεία πρέπει να επιλέγουν τους/τις εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη
για να διδάξουν τους/τις μαθητές/τριες στα πλαίσια της αυτονομίας της σχολική
μονάδας». Έφτασαν στο σημείο να ρωτήσουν γονέα που ήταν παρών για το αν
επιθυμεί να επιλέγει το σχολείο στο οποίο θα φοιτά το παιδί του. Ακόμα, ρώτησαν
τους/τις συναδέλφους/ισσες για τον τρόπο που διδάσκουν, για τα μέσα που χρησιμοποιούν,
αν επιμορφώνονται και οτιδήποτε άλλο παράπονο έχουν από το ΥΠΑΙΘΑ. Τέλος, οι
εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ, έφτασαν στο σημείο να επισκεφτούν τις αίθουσες διδασκαλίας
και τα εργαστήρια για να έχουν ιδία άποψη για την κατάσταση που επικρατεί.
Πλήρης παραδοχή των παράλληλων διαδρομών ΥΠΑΙΘΑ-ΟΟΣΑ με σκοπό την εφαρμογή όλου
του αντιεκπαιδευτικού σχεδιασμού της Ε.Ε. Ταυτόχρονα ομολογούν την αποτυχία του
κράτους για ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα που τόσο για το οποίο τόσο πολύ
περηφανεύονται.
Ο
κ. Νικολόπουλος, αντί να απαντήσει ότι και αυτός είναι συνυπεύθυνος για την
υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης (συγχωνεύσεις, καταργήσεις τμημάτων, κενά
εκπαιδευτικών, υποχρεωτικές υπερωρίες, άθλιες κτηριακές υποδομές κ.λ.π.)
κυνηγώντας, απειλώντας και διώκοντας όποιον/α συνάδελφο/ισσα τολμήσει να
εκφράσει τη σημερινή πραγματικότητα, καθόταν και παρακολουθούσε σιωπηλός το
θέατρο του παραλόγου που εξελισσόταν μπροστά του. Τη μοναδική φορά που παρενέβη
ήταν για να τονίσει ότι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται κάτω από την καθοδήγηση των
Συμβούλων Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας!
Η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας εδώ και χρόνια έχει
επισημάνει τα εξής:
«Η PISA αποτελεί κομμάτι των αντιδραστικών
αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προωθεί αυτήν την περίοδο ή σχεδιάζει να
προωθήσει η κυβέρνηση, με βάση την στρατηγική της ΕΕ για την Παιδεία και τις
κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, όπως αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών,
αυτονομία-κατηγοριοποίηση σχολείων, ελεύθερη επιλογή σχολείου, πολλαπλό βιβλίο,
εθνικό απολυτήριο με το σχολείο να μετατρέπεται σε ένα ατελείωτο εξεταστικό
κέντρο, νέος τρόπος πρόσληψης εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό κ.ά. Με βάση τα αποτελέσματα
του διαγωνισμού, επιπλέον, θα δικαιολογούνται οι αντιεκπαιδευτικές,
αντιδραστικές αναπροσαρμογές που ήδη έχουν δρομολογηθεί. Θα αποτελέσουν άλλο ένα
λιθαράκι στο αφήγημα για την ανάγκη για περισσότερη και πιο «αποτελεσματική»
αξιολόγηση, μέτρηση, και προσαρμογή στις αλλαγές αυτές. Θα αξιοποιηθούν ως
εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του Δημόσιου σχολείου,
δυσφήμισης των μαθητών/τριών μας (με σωρεία δημοσιευμάτων που μιλάνε για
«βατερλό» των μαθητών/τριών που «πάτωσαν» και έκαναν «βουτιά» στις εξετάσεις),
για το τσάκισμα του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, των
μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των
εκπαιδευτικών.»
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
Η επίσκεψη του κλιμακίου του ΟΟΣΑ σε σχολεία της Αθήνας δυστυχώς μας
επιβεβαίωσε περίτρανα!!
Δεν θα επιτρέψουμε την διάλυση,
κατηγοριοποίηση και λειτουργία του δημόσιου σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά
κριτήρια. Δε θα επιτρέψουμε την μετατροπή του Δημόσιου σχολείου σε σχολείο της
αγοράς και της ΕΕ.
Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες να
αντισταθούν στα σχέδια της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ, του ΥΠΑΙΘΑ και του ιδιωτικού
κεφαλαίου να εμπορευματοποιήσουν την εκπαίδευση και να παρέχουν αντί για
σύγχρονη γνώση, εφήμερες δεξιότητες.
Συσπειρωμένοι στο σωματείο μας θα
συνεχίσουμε τον αγώνα για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους/ες τους/τις
μαθητές/τριες σε σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές.
Δεν συμμετέχουμε στις εξετάσεις PISA,
αντιστεκόμαστε στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΕΞΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
