Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025

Άμεσα δημιουργία οργανικών θέσεων σχολικών νοσηλευτών/τριών σε όλα τα σχολεία

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 92

21/07/2025

ΑΜΕΣΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

 

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις που εξήγγειλε η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας προς διαβούλευση και συγκεκριμένα με το άρθρο 146 οι σχολικοί νοσηλευτές/τριες υποχρεούνται να υποστηρίζουν μαθητές/τριες και να μετακινούνται ανάμεσα σε “συστεγασμένα σχολεία ή/και όμορα σχολεία τα οποία βρίσκονται εντός ακτίνας πεντακοσίων (500) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης τους”.

 

Αναρωτιόμαστε άραγε οι αρμόδιοι σκέφτηκαν τα εξής;

  1. Η ευθύνη συνεχούς μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο με βάση τις ανάγκες τίνος θα είναι και σε ποιο χρόνο θα γίνεται;
  2. Η τοποθέτηση του σχολικού/ής νοσηλευτή/τριας στο σχολείο που θα βρίσκεται ο/η μαθητής/τρια με τη πιο μεγάλη βαρύτητα πάθησης με απόφαση του/της διευθυντή/τριας ΠΔΕ, με τι κριτήριο θα γίνεται και ποια επιστημονική επάρκεια; 

Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι το υπουργείο επιχειρεί να περιορίσει τις προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών/τριών σε βάρος της κάλυψης σοβαρών αναγκών που αφορούν ζητήματα υγείας των μαθητών/τριών... θέτοντας δηλαδή άμεσα τις ζωές μαθητών/τριών με σοβαρά προβλήματα υγείας σε κίνδυνο!

 

Η παρουσία του Σχολικού/ής Νοσηλευτή/τριας σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και σε σχολεία ειδικής αγωγής, είναι αδιαπραγμάτευτη και η ανάγκη ύπαρξής του είναι άκρως απαραίτητη. Οι μαθητές/τριες, ιδιαίτερα αυτοί/ες με ειδικές ανάγκες ή αναπηρίες, απαιτούν διαρκή νοσηλευτική φροντίδα, παρακολούθηση και υποστήριξη για την εξασφάλιση της υγείας τους, της ασφάλειάς τους αλλά και της διαρκούς φοίτησής τους στο σχολείο. Δεν είναι λίγες οι φορές που είτε οι γονείς αναγκάζονται να παρακολουθήσουν την υγεία των παιδιών τους (παιδιά με αλλεργίες, επιληψία, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 κλπ) σε περίπτωση έλλειψης σχολικού νοσηλευτή, είτε οι μαθητές/τριες διακόπτουν τη φοίτησή τους με όποιες επιπτώσεις συνεπάγονται στην υγεία και τη μαθησιακή εξέλιξή του/της μαθητή/τριας. Άρα, η εξέλιξη θα είναι πλέον η εξής: σχολικοί νοσηλευτές/τριες τοποθετημένοι με μοιρασμένες τις ώρες σε δύο, τρία ή/και παραπάνω σχολεία, με αποτέλεσμα οι υποστηριζόμενοι/ες μαθητές/τριες να μένουν ακάλυπτοι/ες από νοσηλευτική παρακολούθηση κάποιες ώρες της εβδομάδας. Ακόμα και η υγεία των μαθητών/τριών καθορίζεται συναρτήσει του κόστους!

 

Απαιτούμε:

  • Δημιουργία οργανικών θέσεων σχολικών νοσηλευτών/τριών και σε γενικά σχολεία. Μόνιμος/η και σταθερός/η σχολικός/ή νοσηλευτής/τριας σε κάθε σχολείο, γενικό ή ειδικό, με βάσει τις εξειδικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών.
  • Δημιουργία χώρων πρώτης βοήθειας σε κάθε σχολείο και δωρεάν κάλυψη από την αρχή κάθε σχολικού έτους σε υλικοτεχνική υποδομή (αναλώσιμα, φάρμακα κλπ).
  • Διασύνδεση με την ΠΦΥ της περιοχής του κάθε σχολείου με άμεση επικοινωνία των σχολικών νοσηλευτών/τριών με παιδιάτρους για τον συντονισμό και την παρακολούθηση της υγείας του/της κάθε μαθητή/τριας ατομικά, όπως και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, μέχρι να έρθει εξειδικευμένη βοήθεια (ΕΚΑΒ)
  • Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας με μόνιμο προσωπικό, για κάλυψη κάθε είδους υγειονομική και νοσηλευτική ανάγκη για όλους τους μαθητές/τριες (σχολ. νοσ/της, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτ.)
  • Κάλυψη των αναγκών σε ΕΕΠ-ΕΒΠ από την αρχή κάθε σχολικού έτους.