Γ΄
ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ
ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ
https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 75
02/07/2025
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ καθυστέρηση στην έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών των μαθητών/ΤΡΙΩΝ των ΕΠΑ.Λ./ΓΕ.Λ.
Η απαράδεκτη καθυστέρηση και φέτος στην έκδοση της εγκυκλίου εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ./ΓΕ.Λ. δημιουργεί σοβαρά λειτουργικά προβλήματα κυρίως στην επαγγελματική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΑΙΘΑ ανακοίνωσε την έναρξη των εγγραφών την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων 30/06/25 και μέχρι τις 08/07/2025. Τα αποτελέσματα κατανομής των μαθητών/τριών θα είναι ορατά από τα σχολεία στις 10/07/25, με αποτέλεσμα να είναι πρακτικά αδύνατη η πλήρης και σαφής καταγραφή τόσο των επιλογών των μαθητών/τριών όσο και των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό.
Δεν γνωρίζουν στο Υπουργείο ότι τα σχολεία και οι Σύλλογοι Διδασκόντων στηρίζουν τους/τις μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους στη διαδικασία των εγγραφών; Είναι βέβαιο ότι, με την περίοδο που επέλεξε το Υπουργείο για την έναρξη των εγγραφών, πολλοί εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να παραμείνουν στα σχολεία και να εργαστούν έως και το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, καταστρατηγώντας ουσιαστικά τη θερινή τους άδεια.
Οι εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ., στους τομείς και τις ειδικότητες, είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία. Οι μαθητές/τριες πρέπει πρώτα να ενημερωθούν για τους διαθέσιμους τομείς, τις ειδικότητες και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από κάθε μία, προκειμένου να κάνουν μια συνειδητή επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ. γνωρίζουν πολύ καλά ότι η πλειοψηφία των μαθητών/τριών, εργάζονται μετά το τέλος των μαθημάτων και πολλοί από αυτούς φεύγουν για εποχική εργασία, κάτι που καθιστά την ενημέρωση και την εγγραφή τους εξαιρετικά δύσκολη. Υπάρχουν επίσης μαθητές/τριες χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο, μαθητές/τριες κοινωνικά ευάλωτοι/ες, που αδυνατούν να ολοκληρώσουν μόνοι/ες τους την εγγραφή τους και θα χρειαστούν τη συνδρομή των εκπαιδευτικών.
Η συνδρομή των εκπαιδευτικών είναι απολύτως απαραίτητη, ειδικά στις περιπτώσεις που υπάρχει αναντιστοιχία (ακόμα και ενός γράμματος) μεταξύ των στοιχείων στο MySchool και στο Taxisnet. Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται τροποποίηση των στοιχείων στο MySchool από το σχολείο, ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί η εγγραφή. Ουσιαστικά, το Υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν «εθελοντικά» για να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση των εγγραφών.
Η κατάσταση αυτή οδηγεί:
- Σε περαιτέρω απαξίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η οποία αντιμετωπίζεται ως τομέας μειωμένης σημασίας, αφού η διαδικασία των εγγραφών πραγματοποιείται σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά.
- Σε αδυναμία συγκρότησης τμημάτων, καθώς ο μικρός αριθμός αιτήσεων κατά την περίοδο του καλοκαιριού οδηγεί στο κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων έως τα μέσα Ιουλίου. Ως αποτέλεσμα, μαθητές/τριες εξαναγκάζονται τον Σεπτέμβρη να εγγραφούν σε τομείς και ειδικότητες που δεν επιθυμούν.
- Σε ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού, καθώς οι γονείς δεν γνωρίζουν πότε και πώς θα ολοκληρωθούν οι εγγραφές, ούτε αν τελικά θα λειτουργήσει η ειδικότητα που επιθυμούν για τα παιδιά τους.
Η επιλογή αυτή του Υπουργείου δεν είναι ούτε τυχαία ούτε αποτέλεσμα αμέλειας. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να μειώσει τεχνητά τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, περιορίζοντας τις προσλήψεις και κατευθύνοντας τους/τις μαθητές/τριες προς τις ήδη λειτουργούσες ειδικότητες και όχι σε αυτές που επιθυμούν οι ίδιοι/ες. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων (μόνιμοι/ες και αναπληρωτές/τριες) ζουν με την αγωνία αν θα έχουν εργασία, αφού η έγκριση ή μη ενός ολιγομελούς τμήματος καθορίζει το επαγγελματικό τους μέλλον.
Απαιτούμε:
- Να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα τομέα ή ειδικότητας έως και τον Σεπτέμβρη, προκειμένου να εγγραφούν όλοι/ες οι μαθητές/τριες στον τομέα και την ειδικότητα που επιθυμούν.
- Έγκριση όλων των τομέων και ειδικοτήτων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.