Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Απολογισμός Απερχόμενου Δ.Σ.

 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Δ.Σ. ΤΗΣ Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ 2025 

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι, 

Έναν ακόμα δύσκολο χρόνο βιώνει ο λαός της χώρας μας. Εξαιρετικά δύσκολος για τους μαθητές/τριες μας, τις οικογένειές τους και για τους εκπαιδευτικούς. Στα ήδη μεγάλα προβλήματα διαβίωσης των εργαζομένων έχει προστεθεί η συνεχώς αυξανόμενη ακρίβεια με αποτέλεσμα ο μισθός των εκπαιδευτικών να εξανεμίζεται στο πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα. Οι πλειστηριασμοί της πρώτης κατοικίας συνεχίζονται αμείωτα, παρά τη σθεναρή αντίσταση του εργαζόμενου λαού. Ταυτόχρονα, αποτελεί είδος πολυτελείας η μόνιμη κατοικία και λόγω των δυσθεώρητων υψηλών ενοικίων και των εξωπραγματικών τιμών αγοράς. Επιπλέον, η ανεξέλικτη αύξηση των τιμολογίων του ηλεκτρικού, τους φυσικού αερίου και του πετρελαίου έχει φέρει τον εργαζόμενο λαό σε ενεργειακή φτώχια, με τον χειμώνα να είναι μπροστά μας. Τα σχολεία λειτουργούν κάτω από αντίξοες οικονομικά συνθήκες λόγω της συνεχούς μείωσης της χρηματοδότησης και της ταυτόχρονης κατάργησης των σχολικών επιτροπών. Τα σχολεία είναι παρατημένα, με παλαιωμένες τουαλέτες, σπασμένα τζάμια, χαλασμένες κλειδαριές και επικίνδυνοι αύλειοι χώροι. Παραμένουν στα χαρτιά οι αντισεισμικοί έλεγχοι και οι έλεγχοι πυρασφάλειας. Έχουμε φτάσει στο σημείο να μετράμε τις κιμωλίες και τις κόλλες Α4. Η απάντηση της κυβέρνησης είναι το περιβόητο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που τελικά είχε σαν στόχο να διαφημίζει έξω από τα σχολεία τις τράπεζες, προκαλώντας την εκπαιδευτική κοινότητα. 

Αυτό το δυστοπικό περιβάλλον συμπληρώνεται με την κλιμάκωση μιας ενδεχόμενης πολεμικής αναμέτρησης στην περιοχή μας. Η χώρα μας συνεχίζει να αποτελεί στρατηγικό κόμβο μεταφοράς ΝΑΤΟϊκού εξοπλισμού προς τις εμπόλεμες ζώνες (Ουκρανία, Συρία, Λίβανος, Γάζα κλπ). Η ξέφρενη κούρσα των εξοπλισμών και οι υπέρογκες δαπάνες λειτουργούν σε βάρος των κοινωνικών δαπανών σε παιδεία και υγεία. Τρανταχτή απόδειξη ο προϋπολογισμός που ψηφίστηκε προβλέπει αύξηση δαπανών για εξοπλισμούς στο 5% του ΑΕΠ βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών και την υγεία του λαού. Αξίζει να σημειωθεί ότι απαλλάσσονται από τη φορολογία όσες επιχειρήσεις παράγουν ή θα παράξουν πολεμικό εξοπλισμό (drones, πυραυλικά συστήματα κλπ). 

Το Υπουργείο Παιδείας από τη μια συνεχίζει να αρνείται πεισματικά να ακούσει τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, για μια σειρά από προβλήματα που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων, και από την άλλη, με το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων έχει αναβαθμιστεί η προσπάθεια της επιβολής των αντιλαϊκών-αντιεκπαιδευτικών νόμων που έχει ψηφίσει (νόμος Χατζηδάκη, ποινικοποίηση συνδικαλιστικής δράσης, νόμοι για την «αυτοξιολόγηση» των σχολείων, νόμος για την ατομική αξιολόγηση, νόμος για μέντορες/συντονιστές, εξετάσεις τύπου PISA, Τράπεζα θεμάτων, Ε.Β.Ε., IB, Ωνάσεια σχολεία κ.λ.π.), με σκοπό την πειθαρχική δίωξη, σε όποιον και όποια τολμάει να σηκώσει κεφάλι. Το ΥΠΑΙΘΑ αντιμετωπίζοντας την Δημόσια Εκπαίδευση όχι ως δικαίωμα αλλά ως μπίζνα προχώρησε στην ίδρυση Ωνάσειων σχολείων, τμημάτων ΙΒ στα δημόσια σχολεία και ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Επιπλέον, με την πρακτική του κόστους-οφέλους και στην εκπαίδευση το Υπουργείο προχώρησε σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων με αποτέλεσμα να στοιβάζονται μέσα στις αίθουσες 25, 26, 27 ή 28 μαθητές/τριες, με ότι σημαίνει αυτό για την ποιότητα του μαθήματος. 

Μέσα σε αυτή την κατάσταση οι εκπαιδευτικοί έχουμε γίνει σάκος του μποξ, εισπράττοντας τη δυσαρέσκεια από γονείς και μαθητές/τριες, φτάνοντας στο σημείο να απειλούνται συνάδελφοι και συναδέλφισσες με μηνύσεις. Συνεχίζουμε να παρατηρούμε βίαιες συμπεριφορές μαθητών/τριών, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν δεκάδες κενά στην ειδική αγωγή (ένταξη, παράλληλη στήριξη). Η παρουσία μόνιμου/ης ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε κάθε σχολείο κρίνεται απαραίτητη. Αξίζει να σημειωθεί και η έλλειψη μόνιμου νοσηλευτικού προσωπικού τη στιγμή που εμφανίζεται αυξητική τάση προβλημάτων υγείας σε μαθητές/τριες (σακχαρώδης διαβήτης κλπ). Οι εφημερίες, λόγω μείωσης μόνιμου προσωπικού στις σχολικές μονάδες, έχουν γίνει αβάσταχτες, υπάρχουν σχολεία στα οποία οι συνάδελφοι/ισσες εφημερεύουν σχεδόν σε καθημερινή βάση. Η έλλειψη γραμματειακής υποστήριξης σε συνδυασμό με την αύξηση των διοικητικών καθηκόντων έχουν περιορίσει το παιδαγωγικό μας έργο. 

Μέσα σ΄ αυτό το περιβάλλον, ο κλάδος μας και το δικό μας σωματείο, δώσαμε και δίνουμε σημαντικούς αγώνες. Διεκδικήσαμε και πετύχαμε, ενάντια στο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων, τομέων και προσανατολισμών, να λειτουργήσουν το 98% των κομμένων τμημάτων σε συμπόρευση με γονείς και μαθητές/τριών (2ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, ΓΕ.Λ. Χαλκηδόνας, 21ο ΓΕ.Λ. Αθήνας κλπ). Απαιτήσαμε να παρθούν μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία των σχολείων, με μικρά τμήματα, παραπάνω διορισμούς, εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών, μόνιμο διορισμό νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή/τρια, ειδικής αγωγής και όλων εν γένει των ειδικοτήτων του Ε.Ε.Β και Ε.Β.Π. Πολλές φορές συμπορευτήκαμε με γονείς, με τους/τις συναδέλφους/ισσες μας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και άλλους/ες εργαζόμενους/ες, στις διεκδικήσεις μας. 

Συνεχίζουμε να δίνουμε μια μεγάλη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση που στόχο έχει την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, θα οδηγήσει τους γονείς να πληρώνουν ακόμη περισσότερο από την τσέπη τους την λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και απαλλάσσει την κυβέρνηση από τις ευθύνες που έχει για επαρκή χρηματοδότηση των σχολείων και την εξασφάλιση σύγχρονης σχολικής στέγης. Για το λόγο αυτό παραμένουν σε ισχύ η Απεργία-Αποχή τόσο από Μέντορες/Συντονιστές όσο και από τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας από την ΕΛΜΕ καθώς και η Απεργία-Αποχή από την ατομική αξιολόγηση από την ΑΔΕΔΥ. Η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, σε συντονισμό με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της Α΄ Αθήνας, προχώρησε στο επόμενο βήμα που καθόρισε η ΟΛΜΕ για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων και συναδελφισσών του 2020, του 2021 και του 2022, καταθέτοντας προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο της Αθήνας που αφορά 47 συναδέλφισσες και συναδέλφους της Α΄ Αθήνας. Τονίζουμε ότι η εκδίκαση των προσφυγών έχει ήδη αναβληθεί τρεις φορές και έχει προγραμματιστεί για τις 18 Φεβρουαρίου 2026 η περίπτωση των συναδέλφων/ισσών από τις Ε΄, Ζ΄ και Στ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας και για τις 18 Μαρτίου 2026 η περίπτωση των συναδέλφων/ισσών από τις Α΄, Β΄, Γ΄ και Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας. 

Απέναντι σε αυτόν τον αγώνα, το Υπουργείο συνεχίζει τις απειλές, τον αυταρχισμό, και τις διώξεις συναδέλφων/ισσών, αμφισβητώντας το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, μέσα από ένα προγκρόμ πειθαρχικών διώξεων. Το σωματείο στέκεται στο πλευρό όποιου συναδέλφου και όποιας συναδέλφισσας διώκεται, διαφυλάσσοντας το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας να εκφράζουμε ελεύθερα την άποψή μας. Οργανώσαμε μαζί με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της Α΄ Αθήνας παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Δ.Δ.Ε., για τις παραπομπές στο πειθαρχικό συμβούλιο των νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών μας για τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ από την ατομική αξιολόγηση. Συμμετείχαμε σε όλες τις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στην ΠΔΕ Αττικής, για τους διωκόμενους συναδέλφους του Πειραιά που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή της ΕΛΜΕ Πειραιά από μέντορες/συντονιστές και για τη δίωξη Σοφία Καψαλάκη επειδή κοινοποίησε την έλλειψη νοσηλευτή στο σχολείο της. Πήραμε μέρος στις κινητοποιήσεις στο Πρωτοδικείο, στο Διοικητικό Εφετείο και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για τη δίωξη της συναδέλφισσας Χρύσα Χοτζόγλου. Συνδιοργανώσαμε μαζί με άλλα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία συναυλία αλληλεγγύης στον αγώνα των εκπαιδευτικών για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία στα Προπύλαια. Τέλος, βγάλαμε ψηφίσματα συμπαράστασης για όλους τους διωκόμενους συναδέλφους και όλες τις διωκόμενες συναδέλφισσες ανά την Ελλάδα (Τουλγαρίδης, Παλαιστίδου, Λάζου κλπ). Τονίζουμε ότι, το σωματείο συνεχίζει τον αγώνα για την πλήρη απαλλαγή των 3 συναδελφισσών του 4ου ΓΕ.Λ. Γαλατσίου, που διώκονται για παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος, επειδή συμμετείχαν στην Απεργία-Αποχή, που κήρυξε η Γ΄ ΕΛΜΕ από Μέντορες/Συντονιστές, παραπέμποντάς τες στο Πειθαρχικό Συμβούλιο. Θα συνεχίσουμε μέχρι την πλήρη δικαίωση των συναδελφισσών, απαιτώντας την απόσυρση όποιας δίωξης. Θα υπερασπίσουμε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη φετινή χρονιά το σωματείο προχώρησε σε συνεργασία με Δικηγόρο, προκειμένου να καλύψει και νομικά όλα τα μέλη του όποτε χρειαστεί. 

Αποτελούν προτεραιότητα του σωματείου οι διεκδικήσεις για πραγματικές αυξήσεις των αποδοχών μας, η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η προσμέτρηση στη μισθολογική εξέλιξη η «παγωμένη» διετία 2016-2017, η επαναφορά του ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα και η μείωση ηλικιακού ορίου συνταξιοδότησης. Η σημερινή ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει ο εργαζόμενος λαός πλήττει και τους εκπαιδευτικούς. Έχουμε χάσει το 40% του μισθού μας και το 67% της αγοραστικής μας δύναμης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι οι πιο κακοπληρωμένοι σε όλη την Ευρώπη. Αποτελεί πλέον κανονικότητα ότι ο μισθός μας δεν φτάνει για να βγει ο μήνας. Είναι ζήτημα επιβίωσης η διεκδίκηση ουσιαστικών αυξήσεων των αποδοχών μας. Και φέτος, συμμετείχαμε σε όλες τις κινητοποιήσεις και τις παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Οικονομικών, στο ΣΤΕ και στη Βουλή. 

Η δυναμική παρέμβαση της Γ΄ ΕΛΜΕ είχε ως αποτέλεσμα την διατήρηση του 15ου Γυμνάσιου-15ου ΓΕ.Λ. Αθήνας σε δημόσιο σχολείο της γειτονιάς και την αποτροπή της μετατροπής του σε Ωνάσειο. Η κυβέρνηση στην προσπάθεια της για πιο ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων, ανακοίνωσε την ίδρυση 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» (ΔΗΜ.Ω.Σ.). Δύο από αυτά ήταν και τα 15ο Γυμνάσιο-15ο ΓΕ.Λ. Αθήνας. Σκοπός της ίδρυσης αυτών των σχολείων είναι η παραχώρηση δημόσιου χώρου σε ιδιώτη για τη δημιουργία ενός κυριολεκτικά άλλου σχολείου, για λίγους και εκλεκτούς και όχι για τα παιδιά των ευάλωτων περιοχών, με δικό τους πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης, διαφορετικό τρόπο εισαγωγής, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών στην τάξη (25 και όχι 27-29 που ισχύει για όλα τα άλλα), διαφορετικό απολυτήριο, ακόμα και διαφορετικό ωράριο λειτουργίας (μέχρι και θερινά μαθήματα), διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς! Με πρωτοβουλία της Γ΄ ΕΛΜΕ προχωρήσαμε σε μια σειρά από κινητοποιήσεις, παρεμβάσεις και δράσεις μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές/τριες-γονείς-εκπαιδευτικούς) με σκοπό την παρεμπόδιση της μετατροπής των 60ου Γυμνασίου-15ου Γυμνασίου-15ου ΓΕ.Λ. Αθήνας σε Ωνάσεια. Συγκεκριμένα, έγινε παρέμβαση από το προεδρείο του Δ.Σ. του σωματείου, την ημέρα επίσκεψης αντιπροσωπείας του Ωνασείου Ιδρύματος με στελέχη του ΥΠΑΙΘΑ, που είχαν σκοπό να πιέσουν τους/τις συναδέλφους/ισσες να αποδεχθούν τη μετατροπή του σχολείου τους σε Ωνάσειο. Την ίδια ώρα πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας μαθητών/τριών-γονιών-εκπαιδευτικών έξω από το σχολείο. Καλέσαμε την εκπαιδευτική κοινότητα των σχολείων (μαθητές/τριες-γονείς-εκπαιδευτικούς) για ενημέρωση. Οργανώσαμε πορεία στις γειτονιές της Κυψέλης. Καλέσαμε σε παράσταση διαμαρτυρία όλη την εκπαιδευτικής κοινότητα της ευρύτερης περιοχής στη Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας. Συμμετείχαμε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ έξω από τη Βουλή. Συμμετείχαμε στη σύσκεψη-συζήτηση που οργάνωσε η Ομοσπονδία γονέων Αττικής και μαζέψαμε υπογραφές ενάντια στην ίδρυση των Ωνασείων σχολείων. Καταθέσαμε ψήφισμα στη Γ.Σ. Προέδρων ενάντια στα Ωνάσεια σχολεία. Συμμετείχαμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 07/02/25, όπου διαδηλώσαμε ενάντια στη δημιουργία αυτών των σχολείων. Έγινε παρέμβαση από τον εκπρόσωπο του σωματείου στη Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) του Δήμου Αθηναίων. Καλέσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας τόσο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, όσο και στην συνεδρίαση της 6ης Δημοτικής κοινότητας Αθήνας, όπου εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας πήραν το λόγο, εξέφρασαν τη διαφωνία τους στη μετατροπή των σχολείων και ζήτησαν από το Δημοτικό Συμβούλιο και τη Δημοτική κοινότητα να απορρίψουν τη μετατροπή δημόσιων σχολείων σε Ωνάσεια. Συμμετείχαμε στην παράσταση διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ έξω από το Ωνάσειο Ίδρυμα. Φυσικά, δεν εφησυχάζουμε, συνεχίζουμε τον αγώνα! Απαιτούμε ρητά και κατηγορηματικά να φύγουν το 15ο Γυμνάσιο και 15ο ΓΕ.Λ. Αθήνας (όπως και τα υπόλοιπα) από τη λίστα των σχολείων που προορίζονται για Ωνάσεια, με νομοθετική ρύθμιση. Καμία σκέψη για ενσωμάτωση άλλων δημόσιων σχολείων από το ίδρυμα Ωνάση. Είναι ανεπιθύμητοι. Το μόνο που θα καταφέρουν είναι να ξεσηκώσουν νέες θύελλες και διαμαρτυρίες. Να αποχαρακτηριστούν και τα υπόλοιπα 12 σχολεία, που μετατράπηκαν σε Ωνάσεια. 

Το σωματείο συνέχισε τις παρεμβάσεις σχετικά με τα προβλήματα των σχολείων του συγκροτήματος των ΕΠΑ.Λ. και 5ου Ε.Κ. της Νέας Φιλαδέλφειας τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας όσο και στην ΚΤΥΠ. Προχώρησε στις 02/04/25 σε συνάντηση της εκπαιδευτικής κοινότητας του συγκροτήματος (μαθητές/τριες-γονείς-εκπαιδευτικοί), με σκοπό την ανάδειξη των σοβαρών και χρόνιων λειτουργικών και κτηριακών προβλημάτων, όπου αποφασίστηκε κινητοποίηση στο Δημαρχείο της Νέας Φιλαδέλφειας στις 08/04/25 για την οποία βγήκε σχετικό δελτίο τύπου. 

Αποτελεί μία καταρχήν θετική εξέλιξη του αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας η πραγματοποίηση πρωτοβάθμιου οπτικού αντισεισμικού ελέγχου του συγκροτήματος των ΕΠΑ.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας από τον Δήμο, καθώς και η παράδοση 5 αιθουσών στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας στον χώρο του πρώην 3ου ΓΕ.Λ – Μίλτος Κουντουράς, όπου πραγματοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα. Ωστόσο θεωρείται αρνητική η μη κοινοποίηση του πορίσματος του πρωτοβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου από τον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας. Το σωματείο θα συνεχίσει να διεκδικεί στον συγκεκριμένο χώρο σύγχρονα κτήρια και σύγχρονα εργαστήρια, που θα στεγάσουν τα ΕΠΑ.Λ. της Νέας Φιλαδέλφειας και το 5ο Ε.Κ., καθώς και άμεση επισκευή του κτηρίου 1ου ΕΠΑ.Λ. προκειμένου η σχολική μονάδα να λειτουργήσει σε κανονικές συνθήκες. Να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες συντήρησης και επισκευής στα υπάρχοντα κτήρια, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής και υγιεινή λειτουργία των σχολείων. Ακόμα, συνεχίζουμε και διεκδικούμε την απόσυρση από όλες τις σχολικές μονάδες των κοντέινερς (στο 1ο ΓΕ.Λ. – 1ο Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας και στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας) και την αντικατάστασή τους με σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας και όχι αίθουσες κλουβιά για τους/τις μαθητές/τριες μας. 

Το σωματείο συνεχίζει να διεκδικεί από τον Δήμο Γαλατσίου τη συντήρηση και τη βελτίωση των κτηριακών εγκαταστάσεων των σχολείων της Γκράβας, λήψη μέτρων για την αποσυμφόρηση του 1ου και 2ου ΕΠΑ.Λ. Γαλατσίου, καθώς και τη φύλαξη όλου του συγκροτήματος. Συμμετείχαμε στην παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Γαλατσίου και καταγγείλαμε την απόφαση του Δήμου για την μετατροπή της σύμβασης εργασίας των σχολικών καθαριστών/τριών σε μειωμένου ωραρίου και τονίσαμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη το προσωπικό, που μπαίνει στα σχολεία και έρχεται σε επαφή με τους/τις μαθητές/τριες, να είναι σταθερό και πλήρους ωραρίου. Η Γ΄ ΕΛΜΕ, μέσω του εκλεγμένου εκπροσώπου της στη ΔΕΠ του Δήμου Αθηναίων, προώθησε και διεκδίκησε μια σειρά από εκπαιδευτικά ζητήματα των σχολείων του Δήμου, όπως η μη ίδρυση των Ωνάσειων σχολείων και των IB τμημάτων, η μη συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων και σχολείων κλπ. Τέλος, καταφέραμε με τις παρεμβάσεις μας την επίλυση ορισμένων λειτουργικών και κτιριακών προβλημάτων των σχολείων του Δήμου (σπασμένα τζάμια, μπασκέτες, τουαλέτες, κλπ). Καταγγείλαμε την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, που οδήγησε σε περαιτέρω οικονομική ασφυξία τα σχολεία. Συνεχίζουμε να προτείνουμε να υπάρχει εκπρόσωπος του σωματείου σε κάθε δημοτική επιτροπή που ασχολείται με τα λειτουργικά των σχολικών μονάδων, αίτημα που ποτέ δεν έγινε πράξη. 

Συνεχίσαμε να προτάσσουμε το αίτημα για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών συναδέλφων/ισσών μας που χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων, τη στιγμή που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία οι αναπληρωτές/τριες αποτελούν το 30% του συνόλου των εκπαιδευτικών. Συνεχίζουμε και διεκδικούμε την εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών/τριών, που εξακολουθούν να υφίστανται την ταλαιπωρία των ελαστικών σχέσεων εργασίας (ελάχιστες άδειες, τοποθετήσεις σε παραπάνω από 2 σχολεία με αρκετές φορές να αγγίζουν και τα 5 σχολεία). Απαιτήσαμε τη νομοθέτηση 9μηνης άδειας ανατροφής και επαπειλούμενης εγκυμοσύνης για όλες της αναπληρώτριες μητέρες, αίτημα στο οποίο η κυβέρνηση δεν έκανε αποδεκτό με την αιτιολογία ότι οι αναπληρωτές/τριες έχουν άλλη σύμβαση εργασίας και δεν δικαιούνται ίσα δικαιώματα με τους μόνιμους. 

Στηρίξαμε τον δίκαιο αγώνα των μαθητών/τριών μας (σε Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. πρωινά και εσπερινά) ενάντια στην τράπεζα θεμάτων και στην ΕΒΕ καθώς και στην προσπάθεια ίδρυσης των Ωνάσειων σχολείων, που σκοπό έχουν την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και της ενίσχυσης της ανισότητας στη μόρφωση. Καταγγείλαμε την ανισότιμη συμπεριφορά του ΥΠΑΙΘΑ στους/στις μαθητές/τριες των ΕΠΑ.Λ. (ασφυκτικό πλαίσιο εγγραφών, κλείσιμο των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων, μη παροχή άδειας για τους/τις εργαζόμενους/ες μαθητές/τριες προκειμένου να συμμετέχουν στις εξεταστικές περιόδους του σχολείου τους κλπ). Καταφέραμε την έγκριση όλων των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. της περιοχής μας. Τέλος, απαιτήσαμε σύγχρονα εργαστηριακά κέντρα για τους/τις μαθητές/τριες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Παρεμβήκαμε με παραστάσεις διαμαρτυρίας και στάσεις εργασίας ενάντια στις εξετάσεις τύπου PISA στα σχολεία της περιοχής μας (έκδοση ανακοινώσεων, ανάρτηση πανό και γράμμα προς τους γονείς). Καταγγείλαμε την αντιδραστική κυβερνητική πολιτική, που κάνει πιο εξοντωτική, ψυχοφθόρα και δαπανηρή την προσπάθειά των μαθητών/τριών για μόρφωση.

Η Γ΄ ΕΛΜΕ συμμετείχε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της Α΄ Αθήνας, στην Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας και στην Π.Δ.Ε. Αττικής. Συμμετείχαμε, είτε με απόφαση είτε ως παρατηρητές, σε Πανελλαδικούς και Παναττικούς συντονισμούς με άλλες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, καθώς και με πρωτοβάθμια σωματεία του ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Εκφράσαμε την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή μας στους/στις αγωνιζομένους/ες αγρότες/ισσες που παλεύουν για την επιβίωσή τους. Ο αγώνας των αγροτών/ισσών μας αφορά όλους. Αφορά κυριολεκτικά την επιβίωσή μας, όπως οι δικοί μας αγώνες απέναντι στην κατάρρευση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, αφορούν το σύνολο της κοινωνίας. 

Συμμετείχαμε σε όλες τις μεγάλες απεργιακές μάχες που αποφάσιζε η ομοσπονδία μας, η ΑΔΕΔΥ, πρωτοβουλίες πρωτοβάθμιων σωματείων και ομοσπονδιών ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με αιτήματα οικονομικά και συνταξιοδοτικά. Πήραμε μέρος στις μεγάλες κινητοποιήσεις ενάντια στον νέο αντεργατικό νόμο που μας γυρίζει ενάμιση αιώνα πίσω με την επιβολή 13 ωρών εργασίας. Απαιτήσαμε την εφαρμογή 35ωρης-5ήμερης-7ωρης εργασίας μαζί με τα σωματεία του ιδιωτικού τομέα. 

Στις 28 Φλεβάρη συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, οι περισσότεροι/ες φοιτητές/τριες και νέα παιδιά, προκαλώντας ανείπωτη θλίψη σε όλη τη χώρα και μια διαρκή, ανοιχτή πληγή σε δεκάδες οικογένειες. Δώσαμε το «παρόν» στον αγώνα, ώστε τίποτα να μην ξεχαστεί, τίποτα να μη συγκαλυφθεί. Για δημόσια, σύγχρονα και ασφαλή Μ.Μ.Μ. Για να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι αλλά και η πολιτική της απελευθέρωσης και του κέρδους, στο βωμό της οποίας θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές. Απαιτούμε, ακόμα και σήμερα να διερευνηθούν άμεσα τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία και να αποδοθούν άμεσα ευθύνες. Σταθήκαμε αλληλέγγυοι στον αγώνα του Πάνου Ρούτσι και στα δίκαια αιτήματά του, καταγγέλλοντας την αδιαλλαξία της κυβέρνησης. 

Δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε ότι όλα τα παιδιά, με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρέπει να τυγχάνουν ισότιμης κοινωνικής και σχολικής ένταξης. Κανένα παιδί εκτός σχολείου. Απαραίτητοι όροι είναι η αύξηση των δαπανών για την ΕΑΕ, η επάρκεια δομών ΕΑΕ και η πλήρης στελέχωσή τους με περεταίρω μόνιμους διορισμούς (εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης κλπ), η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, του αναγκαίου εξοπλισμού και των εύλογων προσαρμογών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΕΑΕ αλλά και των εκπαιδευτικών γενικής παιδείας. Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών στις τάξεις, αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα εφαρμογής προγραμμάτων εκπαίδευσης που μπορούν επί της ουσίας να στηρίξουν τους/τις μαθητές/τριες. Η γενίκευση, την τρέχουσα σχολική χρονιά, της αναλογίας 1/25 (χρόνια απαίτηση άλλωστε του ΟΟΣΑ) σε όλες τις τάξεις των σχολείων της χώρας, αναλογία που αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα «παραγωγής» μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες, δείχνει ότι η κατάσταση στις σχολικές τάξεις θα επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια. Καταγγείλαμε τη μη μείωση του δυναμικού των τμημάτων όταν σε αυτά φοιτούν μαθητές/τριες με σοβαρές διαγνώσεις, με τη δικαιολογία της ύπαρξης τμήματος ένταξης. Τονίζουμε ότι ο τρόπος λειτουργίας των τμημάτων ένταξης και την παράλληλης στήριξης, που προβλέπει ο νέος νόμος ειδική αγωγής έχει δημιουργήσει προβλήματα μέσα στις τάξεις εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κάτι που έχει επανειλημμένα αναφερθεί στη διοίκηση. 

Συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις ενάντια στα σχέδια του Δήμου Αθηναίων για τη τσιμεντοποίηση των 55 στρεμμάτων του Προμπονά μαζί με τις επιτροπές κατοίκων της περιοχής. Συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις για την παράδοση του χώρου του πρώην εργοστασίου της ελληνικής εριουργίας στους δημότες της Αθήνας. 

Πήραμε μέρος σε όλα τα αντιφασιστικά και αντιπολεμικά συλλαλητήρια, στις συναυλίες αλληλεγγύης, εκφράζοντας την αντίθεσή μας στον ναζισμό, στον φασισμό και στον ρατσισμό. Διαδηλώσαμε ενάντια στον πόλεμο που γεννά τον ξεριζωμό και την προσφυγιά. Ενάντια στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και στον εθνικισμό. Για να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και να σταματήσει η Ελλάδα να αποτελεί στρατηγικό κόμβο μεταφοράς ΝΑΤΟϊκού εξοπλισμού προς την Ουκρανία. Για να κλείσουν οι ΝΑΤΟϊκές βάσεις στην Ελλάδα. Πήραμε μέρος στην κινητοποίηση του εργατικού κέντρου Πειραιά για να μην αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά χώρο μεταφοράς πολεμικού εξοπλισμού προς την Γάζα. Για να σταματήσει η ξέφρενη κούρσα των εξοπλισμών στο πλαίσιο της όξυνσης του Ελληνοτουρκικού ανταγωνισμού, οι υπέρογκες εξοπλιστικές δαπάνες σε βάρος των κοινωνικών δαπανών σε καιρούς οικονομικής κρίσης, εκτόξευσης των τιμών των καυσίμων και γενικευμένης ακρίβειας.

Εκφράσαμε τη σταθερή και αταλάντευτη αλληλεγγύη μας στον πολύχρονο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού ενάντια στην συνεχιζόμενη, βάρβαρη και δολοφονική Ισραηλινή κατοχή συμμετέχοντας σε όλες τις κινητοποιήσεις. Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα τον αγώνα του λαού της Παλαιστίνης για Πατρίδα και Ελευθερία! Οι συγκλονιστικές εικόνες της ηρωικής αντίστασης του Παλαιστινιακού λαού, οι εικόνες άοπλων και μικρών παιδιών, που τα βάζουν με πάνοπλους στρατιώτες και τεθωρακισμένα άρματα, εμπνέουν και συγκινούν καθέναν που θέλει να λέγεται άνθρωπος. Όσοι πραγματικά πιστεύουν στην ειρήνη, για να μην την πληρώνει τελικά ο ίδιος ο λαός, οι λαοί της περιοχής, ο παλαιστινιακός λαός, ο ισραηλινός λαός και οι υπόλοιποι λαοί της περιοχής, τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις των ισχυρών, χρειάζεται να παλέψουν για ένα πραγματικά ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα του 1967 με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ με άμεση αποχώρηση όλων των κατοχικών στρατευμάτων του Ισραήλ από τα παλαιστινιακά εδάφη. Καλέσαμε όλους/ες τους συναδέλφους/ισσες να μιλήσουν με τα παιδιά και να οργανώσουν δράσεις στήριξης του Παλαιστινιακού λαού και των λαών που δοκιμάζονται, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμά τους να ζουν ειρηνικά στις πατρίδες τους. 

Υπάρχει ανάγκη, όλοι αυτοί οι αγώνες να συνεχιστούν. Με ακόμη μεγαλύτερη μαζικότητα, καλύτερη οργάνωση, βαθύτερο περιεχόμενο. Με καινούργιες μορφές και σε ακόμη περισσότερα μέτωπα, με καλύτερο συντονισμό με το ευρύτερο εργατικό κίνημα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επιτυχία αυτών των αγώνων είναι η συσπείρωση όλων των συναδέλφων/ισσών στο σωματείο μας. 

Η παρουσία και η δράση του απερχόμενου Δ.Σ. κρίνεται θετική. Ωστόσο είχε αδυναμίες, κενά και παραλείψεις και γι' αυτό δε θα σταματήσουμε να ζητάμε την ενεργή συμμετοχή όλων των συναδέλφων/ισσών για τη στήριξη του σωματείου και των πρωτοβουλιών του. 

Οι όποιες αδυναμίες και παραλείψεις του προηγούμενου διαστήματος, πρέπει να ξεπερνιούνται στην καθημερινή δράση. Στην προσπάθεια, το σωματείο μας να βαθαίνει τον αγωνιστικό του χαρακτήρα όλοι και όλες έχουμε θέση. Δύναμη του σωματείου είναι τα δραστήρια και ενεργά μέλη του. Οι προτάσεις τους και η συμμετοχή τους μπορεί να εξασφαλίζουν τη ζωντάνια, τη φρεσκάδα και την αποτελεσματικότητα των αγώνων.

Τέλος, πρέπει να αναφερθούμε στις απώλειες των συναδέλφων αυτή τη χρονιά. Αποχαιρετήσαμε τον συνάδελφο και αγωνιστή Ηλία Μπαρδαμάσκο. Υπήρξε ενεργό μέλος του εκπαιδευτικού κινήματος, παλεύοντας για ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο, χωρίς ταξικούς φραγμούς. Ήταν πάντα παρών σε όλους τους αγώνες, παλεύοντας για μια κοινωνία στην οποία θα καταργηθεί κάθε εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Η είδηση του θανάτου του συναδέλφου Θεόδωρου Αγγελόπουλου, που υπηρετούσε ως καθηγητής πληροφορικής στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας, γέμισε με θλίψη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τέλος, εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας στην οικογένεια της συναδέλφισσας Μαρίας Μπουτουρίδου που υπηρέτησε ως καθηγήτρια φυσικής αγωγής στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Γαλατσίου. 

Για το απερχόμενο Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ