Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 108

11/09/2025 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 

Ευχόμαστε σε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, τους γονείς και τους/τις εργαζόμενους/ες στα σχολεία καλή και δημιουργική σχολική χρονιά! 

Καλωσορίζουμε τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες και τους/τις αναπληρωτές/τριες που έρχονται στα σχολεία της περιοχής μας! 

H φετινή σχολική χρονιά βρίσκει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ανήσυχη και προβληματισμένη τόσο για την εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται, όσο και για τα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που απασχολούν κάθε οικογένεια. Ανησυχία προκαλούν σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα οι πολλές εστίες πολέμου και ιδιαίτερα αυτές που βρίσκονται στην περιοχή μας. Καταδικάζουμε τη γενοκτονία του λαού της Παλαιστίνης από το κράτος του Ισραήλ. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον δίκαιο αγώνα τους για αναγνώριση Παλαιστινιακού κράτους. Να ανοίξουν άμεσα όλες οι ανθρωπιστικές δίοδοι. 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, 

Η ακρίβεια στα βασικά είδη, τα χαμηλά εισοδήματά, οι αυξανόμενες δυσκολίες της διαβίωσης για όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες και ιδιαίτερα για όσους/ες υποχρεώνονται να υπηρετήσουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, μας φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια. 

Η εκπαίδευση εξακολουθεί και βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής. Η ίδρυση Ωνασείων σχολείων, πρότυπων σχολείων, τμημάτων IB και η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα βάζουν σε δεύτερη μοίρα τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών για την αναβάθμιση του περιεχομένου και των υποδομών των σχολείων. 

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχώρησαν εκ νέου σε συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν από το ΥΠΑΙΘΑ, επιβάλλεται η λειτουργία τμημάτων των 26, 27 ακόμα και 28 μαθητών/τριών με τη δικαιολογία ίδρυσης τμημάτων ένταξης. Εκατοντάδες μαθητές/τριες, που χρήζουν παράλληλης στήριξης, θα μείνουν «ξεκρέμαστοι». Για άλλη μία φορά εκατοντάδες εκπαιδευτικοί θα περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή για να δουν σε ποιο και σε πόσα σχολεία θα υπηρετήσουν αυτό το σχολικό έτος. Οι σχολικοί νοσηλευτές και το ΕΒΠ δεν έχουν προσληφθεί ακόμα, με αποτέλεσμα παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας να μην μπορούν να πάνε σχολείο. ΝΤΡΟΠΗ! 

Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι ο αγώνας της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στο αντιδραστικό, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό πλαίσιο της «αξιολόγησης», που φέρνει την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και διαλύει το συλλογικό χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών συνεχίζεται, ανυποχώρητα και αποφασιστικά, αξιοποιώντας όλα τα όπλα που έχουμε στη διάθεση μας, τις συλλογικές αποφάσεις και τις νομικές οδούς. 

Με την ψήφιση του νέου πειθαρχικού δικαίου των δημόσιων υπαλλήλων θεωρείται παράπτωμα το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας και η ελευθερία της έκφρασης στη δημόσια εκπαίδευση. Θέλουν να επιβάλλουν σιγή νεκροταφείου. 

Επιπλέον, 139 χρόνια από την εξέγερση στο Σικάγο και τη διεκδίκηση του 8ώρου βρισκόμαστε αντιμέτωποι/ες με την αντεργατική νομοθεσία για να καταργηθεί το 8ωρο, να γίνει λάστιχο ο εργάσιμος χρόνος, να καθιερωθεί η 13ωρη, η 6ήμερη και 7ήμερη δουλειά. 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες 

Παρά αυτό το δυσμενές τοπίο, ως Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, θέλουμε να ευχηθούμε σε όλους μια καλή, αγωνιστική και δημιουργική σχολική χρονιά. Είναι βαθιά μας πεποίθηση πως μέσα από τη συλλογική μας δράση, μέσα από την συσπείρωση όλων στο σωματείο μας μπορούμε να βγούμε νικητές! 

Συνεχίζουμε όλοι/ες μαζί και διεκδικούμε:

  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας (1.200€ καθαρές αποδοχές νεοδιόριστου), επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού. Μισθολογική εξέλιξη για όλους/ες κάθε 2 χρόνια υπηρεσίας. Να προσμετρηθεί η διετία 2016-2017 που έχει «παγώσει».
  • Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών που έχουν κλείσει διετία.
  • Να εξισωθούν όλα τα εργασιακά δικαιώματα μόνιμων και συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών/τριών.
  • Να δοθεί επίδομα ενοικίου για όλους/ες τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους/ες, νεοδιόριστους/ες και αναπληρωτές/τριες και ιδιαίτερα για όσους/ες εργάζονται εκτός της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους.
  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
  • Μαζί με τους/τις μαθητές/τριες μας και τους γονείς, διεκδικούμε τη μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα (20 μαθητές/τριες ανά τμήμα γενικής παιδείας και 15 ανά κατεύθυνση), την εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και την επικαιροποίησή τους.
  • Να καλυφθούν άμεσα όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία τους από την πρώτη μέρα.
  • Σύγχρονη και ασφαλή κτιριακή υποδομή. 

Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες, να συσπειρωθούν στο σωματείο μας, να γραφτούν μέλη στην Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, να συμμετέχουν ενεργά στη ζωή και τη δράση του. Για όλα τα ζητήματα που απασχολούν να μην διστάσετε να έρθετε σε επαφή με τα μέλη του Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ (g.elme.athinas@gmail.com) και να παρακολουθείτε όλα τα νέα του σωματείου εδώ.

Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τον προγραμματισμό των ομάδων και των σχεδίων δράσης - δηλώσεις συμμετοχής στην α-α

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 107

11/09/2025 

ΕΝΟΨΕΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι, 

Η Γ΄ ΕΛΜΕ παραμένει σταθερά και αταλάντευτα στον δρόμο του αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ενάντια στην κατηγοριοποίηση μαθητών/τριών, σχολείων και εκπαιδευτικών που επιχειρείται εδώ και χρόνια μέσω της εφαρμογής όλων των παραμέτρων που αφορούν στην λεγόμενη “αξιολόγηση”.

Σύμφωνα με τον Νόμο 4692/20 και την αντίστοιχη υπουργική εγκύκλιο, καλούνται για άλλη μία φορά οι Σύλλογοι Διδασκόντων σε ειδικές συνεδριάσεις, προκειμένου να αποφασίσουν τον προγραμματισμό των ομάδων και των σχεδίων δράσης, και στη συνέχεια να αναρτηθούν στη σχετική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. Ταυτόχρονα με τον Νόμο 4823/21, καλούνται να οριστούν οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι παιδαγωγικοί σύμβουλοι-μέντορες.

Η Γ΄ ΕΛΜΕ όλα αυτά τα χρόνια δίνει έναν δύσκολο αγώνα για τη μη εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων, υπερασπιζόμενη το δημόσιο σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό έχει προχωρήσει στην προκήρυξη απεργίας-αποχής, μέσω της έκδοσης δύο εξωδίκων, που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στους θεσμούς των μεντόρων/συντονιστών. Επιπλέον, παραμένουν σε ισχύ και η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ και της Γ΄ ΕΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση που μας αφορά όλους.

Δεκάδες συνάδελφοι/ισσες υπογράφουν τα κείμενα-δηλώσεις συμμετοχής στις παραπάνω απεργίες-αποχές. Τονίζουμε ότι οι συγκεκριμένες απεργίες του σωματείου είναι σε πλήρη ισχύ, όπως και οι περσινές υπογραφές συμμετοχής. Επίσης, όσοι/ες συνάδελφοι/ισσες δεν έχουν υπογράψει τα κείμενα-δηλώσεις από την περσινή χρονιά έχουν και τώρα το δικαίωμα συμμετοχής. Τα κείμενα-δηλώσεις, υπογεγραμμένα ομαδικά, σε κάθε περίπτωση πρέπει να κατατεθούν στο πρωτόκολλο του σχολείου. Δεν υπογράφουμε τίποτε άλλο! Σημειώνουμε, ότι αν κριθεί απαραίτητο από τους/τις συναδέλφους/ισσες, οι δηλώσεις συμμετοχής της Γ΄ ΕΛΜΕ της απεργίας-αποχής μπορούν να υπογραφούν εκ νέου.

Για τις ειδικές συνεδριάσεις των Σ.Δ. για τον προγραμματισμό των ομάδων και των σχεδίων δράσης, καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία-αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα: 

  • Τους/τις συναδέλφους/ισσες Διευθυντές/τριες να σεβαστούν και να μην πιέσουν τους/τις συναδέλφους/ισσες που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ.
  • Τους/τις συναδέλφους/ισσες εκπαιδευτικούς – μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της ειδικής συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας, λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της Γ΄ ΕΛΜΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία. Το πρακτικό του συγκεκριμένου Συλλόγου δεν υπογράφεται από όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Εάν μετά τον σύλλογο δεν υπάρχει άλλο καθήκον οι συμμετέχοντες/ουσες στην απεργία-αποχή αποχωρούμε από το σχολείο κατά την έναρξη του Συλλόγου, διαφορετικά παραμένουμε στο Σχολείο αλλά δεν συμμετέχουμε στη διαδικασία του συγκεκριμένου Συλλόγου.

Συνεχίζουμε τον αγώνα για ένα σχολείο δημοκρατικό για όλα τα παιδιά χωρίς όρους και προϋποθέσεις συσπειρωμένοι στο σωματείο μας.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

προς ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Του

___________ ___________ _________ 

Δήλωση 

Σήμερα, ________________2025, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του ______ (ΣΧΟΛΕΊΟ)_______________, δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της Γ΄ ΕΛΜΕ από 05-12-2022 απεργία–αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε: 

(α) από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την προβλεπόμενη στα άρθρα 33,34,35 και 36 του Ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020) «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», καθώς και με την Υπουργική Απόφαση υπ’ αρ. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/Β/20-1-2021) «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» διαδικασία αξιολογήσεως, 

(β) από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέονται ή σχετίζεται με τις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, όπως αυτή περιγράφεται στο ανωτέρω αναφερθέν νομοθετικό πλαίσιο. 

Σημειώνεται, ότι η ως άνω απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπεί η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθηνών, από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η δε συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα έκαστου εξ ημών, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου. 

Οι εκπαιδευτικοί του _________ ___________

-------------------------------------------------------------------------------

ΔΗΛΩΣΗ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει από 15/7/2024 η ΑΔΕΔΥ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 καθώς και από την Υπουργική Απόφαση υπ’αριθμ.9950/ΓΔ5 -ΦΕΚ 388/27-1-2023«Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025

ΟΛΜΕ: Προκήρυξη στάσεων εργασίας από 11/09/25 έως και 27/10/2025

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                   

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 10/09/2025

                                                                                                Α.Π.: 578 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ 11/09 ΕΩΣ  ΚΑΙ 27/10/2025 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-02-23), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από την Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου  μέχρι τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ).

ΟΛΜΕ: Προκήρυξη στάσεων για τις υποχρεωτικές υπερωρίες

    Ο.Λ.Μ.Ε.                                                               

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

www.olme.gr                                                 

email: olme@otenet.gr                                                Αθήνα, 10/09/2025

                                                                                                            Α.Π.: 579  

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ για να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους/ισσες, που τους ανατίθενται υποχρεωτικές υπερωρίες αποφασίζει να προκηρύξει πανελλαδικές κυλιόμενες μονόωρες στάσεις εργασίες από την Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου μέχρι τη Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2025.
 

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025

Ανακοίνωση για μέντορες/συντονιστές/ομίλους

Γ΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                 

ΤΑΫΓΕΤΟΥ 60, ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ                                                                        

g.elme.athinas@gmail.com

https://g-elme-a-athinas.blogspot.com/ 

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 106

09/09/2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ ΕΝΟΨΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 

Η απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ που προβλέπει τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, με στόχο, κατά το Υπουργείο, την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου, δοκιμάστηκε σε πλήθος άλλων χωρών στο παρελθόν και απέτυχε, ακόμα και ως νομοθετήματα που έμειναν στο συρτάρι. Το ΥΠΑΙΘΑ επιχειρεί να παρέμβει ακόμα περισσότερο στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, όχι όμως από τη σκοπιά των συμφερόντων των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. 

Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Ø Η λειτουργία τους είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική,

Ø Γίνονται εκτός ωρολογίου προγράμματος, με το τέλος του εργασιακού ωραρίου,

Ø Πρόκειται για απλήρωτη εργασία, επιμήκυνση του ωραρίου και υποχρεωτική παρουσία, με απουσίες, δηλαδή, για τους/τις μαθητές/τριες, και βέβαια ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών, προκειμένου να συγκροτηθεί ο όμιλος. 

Οι όμιλοι αυτοί δεν λειτουργούν προς όφελος των μαθητών/τριών και της «ελεύθερης παιδαγωγικής διαδικασίας», αλλά γίνεται εργαλείο κατηγοριοποίησης των σχολείων. 

Ενδοσχολικός συντονιστής

Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν να «συντονίζουν» το έργο εκπαιδευτικών όμοιων ειδικοτήτων ή τάξεων. Φυσικά, αυτό για το ΥΠΑΙΘΑ είναι το προκάλυμμα, γιατί αναφέρεται ρητά πως καθήκον των ενδοσχολικών συντονιστών είναι η «επόπτευση του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης», η σύνταξη προγραμματισμού και αποτίμησης των ενεργειών, οι μηνιαίες  συνεδριάσεις και οι τουλάχιστον 3 διδασκαλίες που τις παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των τάξεων/ ειδικοτήτων. Δηλαδή μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον/στην διευθυντή/τρια και τον/την σύμβουλο ειδικότητας

Ø Έτσι το  Υπουργείο θεσμοθετεί τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις υποστήριξης και αλληλοβοήθειας, με στόχο να τις ελέγξει και να τις μετατρέψει σε μοχλό ιεραρχικής διαστρωμάτωσης και πίεσης, με στόχο την πλήρη διάλυση των συλλόγων διδασκόντων.

Ø Αυτό που στο σχολείο για χρόνια ήταν κυρίαρχο όργανο, ο Σύλλογος Διδασκόντων. Με τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων  του συλλόγου, στο διευθυντή και με τους θεσμούς του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή, γίνεται ένα απλό όργανο εντολοδόχων. Πλέον, τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων δεν είναι ισότιμα, με εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με απόφαση διευθυντή/τριας ορίζονται να επιβλέπουν και να καθοδηγούν τους/τις συναδέλφους/ισσες τους, με αντάλλαγμα λίγα μόρια στη διεκδίκηση θέση ευθύνης

Παιδαγωγικός σύμβουλος – μέντορας

Πρόκειται για άλλη μια αποτυχημένη συνταγή του παρελθόντος. Το ΥΠΑΙΘΑ αναφέρει πως ρόλος του «μέντορα» είναι «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο, αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη». 

Ø Καταρχάς μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας και διορισμών με το σταγονόμετρο, που δεν καλύπτουν τα κενά, η πλειοψηφία των νεοδιόριστων, αλλά και των αναπληρωτών/τριών, έχει ήδη 5 χρόνια προϋπηρεσία. Η στήριξη του/της νέου/ας συναδέλφου/ισσας γινόταν ανέκαθεν από τα μέλη του  συλλόγου διδασκόντων, με όρους συναδελφικότητας, αλληλεγγύης, προσαρμογής του/τις συναδέλφου/ισσας στα νέα του/της καθήκοντα.  Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια «αυθεντία» με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ή διάφορα προσόντα, που θα τους προσανατολίζει στο έργο τους. Ο μέντορας αναφέρεται διοικητικά στον διευθυντή και παιδαγωγικά στον/ην παιδαγωγικό συντονιστή/τρια.

Ø Το μέτρο του μέντορα θα συνδεθεί με τη «διοικητική αξιολόγηση» του/της νεοδιόριστου/ης συναδέλφου/ισσας, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του/της στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος. 

Παράλληλα, ο ορισμός του από τον/την Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας ακόμα και αν ο/η συνάδελφος/ισσα διαφωνεί με αυτό, δημιουργεί μια απαράδεκτη, αυταρχική λογική μέσα στα σχολεία, ενδεικτική των προθέσεων και των στοχεύσεων. 

Τα παραπάνω καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών/τριών. Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΌΝΤΩΝ! 

Τα σχολεία, οι συνάδελφοι/ισσες και ιδιαίτερα οι νέοι/ες συνάδελφοι/ισσες δεν έχουμε ανάγκη από «μέντορες» και «συντονιστές». Έχουμε  ανάγκη από ολιγομελή τμήματα, κάλυψη όλων των κενών με βάση τις ανάγκες των μαθητών/τριών, υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία σύγχρονα, αξιοπρεπείς μισθούς, μόνιμη και σταθερή δουλειά. Έχουμε  ανάγκη από συστηματική επιστημονική επιμόρφωση, άμεσα συνδεδεμένη με τα Πανεπιστήμια, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν

Αυτά είναι τα ζητήματα που πρέπει να ικανοποιήσει το Υπουργείο και όχι να πετάει την μπάλα στην εξέδρα με διάφορες μορφές που όχι μόνο δε δυναμώνουν το παιδαγωγικό κλίμα, αλλά δημιουργούν εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων, διαρρηγνύουν το συναδελφικό κλίμα και αυξάνουν τον γραφειοκρατικό φόρτο, απαξιώνουν και στην πράξη καταργούν τον Σύλλογο Διδασκόντων με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη διεύθυνση του σχολείου. Καμία σχέση δηλαδή με το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί. 

Το Υπουργείο να σταματήσει σην εφαρμογή των παραπάνω αντιδραστικών/αντιπαιδαγωγικών ρυθμίσεων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν την εμπειρία, τη βούληση, την επαγγελματική ευσυνειδησία να είναι δίπλα σε όποιο/α συνάδελφο/ισσα παραστεί ανάγκη! 

Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες:

Ø Να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση των εκπαιδευτικών ομίλων στη βάση της προαιρετικότητας. Η αυτόβουλη και εθελοντική μας συμμετοχή δεν θα μετατραπεί σε δείκτη αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων

Ø Να συνεχίσουν να υλοποιούν, όπως κάνουν χρόνια τώρα, παιδαγωγικές δράσεις, πρωτοβουλίες και άλλες δραστηριότητες στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος. Να απαιτήσουν, μαζί με τους γονείς, όλες τις απαραίτητες υποδομές, το υλικό και τη χρηματοδότησή που απαιτείται από το κράτος και τους δήμους. 

Ø Να μη δεχθούν καμία θέση ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα. Οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που μπορούν με συλλογικό τρόπο να εμπνέουν, να βοηθούν, να στηρίζουν όλους τους/τις συναδέλφους/ισσες. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει, παρά και ενάντια στη θέλησή μας, να αποδεχτούμε αυτές τις θέσεις. 

Ø Καλούμε τους/τις διευθυντές/ριες να μην προχωρήσουν σε ανάθεση καθηκόντων ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα σε συνάδελφους/ισσες. 

Η Γ΄ ΕΛΜΕ έδωσε και δίνει ένα δύσκολο αγώνα για τη μη εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων, υπερασπιζόμενη το δημόσιο σχολείο. 

Με τα σωματεία μας παλεύουμε για τις σύγχρονες ανάγκες μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. 

Φωνάζουμε ένα μεγάλο φτάνει πια! 

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
  

προς ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Του

___________ ___________ _________ 

Δήλωση

Σήμερα, ________________2025, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του ______ (ΣΧΟΛΕΊΟ)_______________, δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της Γ ΕΛΜΕ από 22-9-2022 απεργία – αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε:

(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρ. 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων- Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρ. 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

Σημειώνεται, ότι η ως άνω απεργία- αποχή των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπεί η Γ ΕΛΜΕ, από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η δε συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα έκαστου εξ ημών, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου.

Οι εκπαιδευτικοί του _________ ___________